Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(5)
Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje naukowe
(3)
Nuty
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(5)
Placówka
Wypożyczalnia Muzyczna (Żeromskiego 2)
(5)
Autor
Frołowicz Elżbieta (1962- )
(2)
Baczewski Beniamin (1991- )
(1)
Cieślik Kamil (kompozytor)
(1)
Czerniewicz Marek (1974- )
(1)
Diesner Adam (1991- )
(1)
Dixa Tadeusz (1983- )
(1)
Dopierała Dagmara
(1)
Dziadek Andrzej (1957- )
(1)
Jędrzejczyk Piotr (1993- )
(1)
Kostka Violetta
(1)
Mikolon Anna
(1)
Nikiel Jakub (1990- )
(1)
Olczak Krzysztof (1956- )
(1)
Rocławska-Musiałczyk Anna
(1)
Zamuszko Sławomir (1973- )
(1)
Łuczkowski Radosław (1976- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(4)
Odbiorca
Szkoły muzyczne I stopnia
(1)
Szkoły muzyczne II stopnia
(1)
Przynależność kulturowa
Muzyka polska
(1)
Temat
Edukacja muzyczna
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Intertekstualność
(1)
Kompozytorzy polscy
(1)
Kompozytorzy rosyjscy
(1)
Muzyka polska
(1)
Muzyka rosyjska
(1)
Postmodernizm
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Szymański, Paweł (1954- )
(1)
Technika kompozytorska
(1)
Šostakovič, Dmitrij Dmitrievič (1906-1975)
(1)
Temat: czas
1901-
(1)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Gatunek
Opracowanie
(3)
Kwartet smyczkowy (utwór muzyczny)
(1)
Kwintet na instrumenty dęte
(1)
Muzyka instrumentalna
(1)
Muzyka na akordeon (5)
(1)
Muzyka na flet i klarnet
(1)
Muzyka na flet, obój, klarnet i fagot
(1)
Muzyka na flet, skrzypce i wiolonczelę
(1)
Muzyka na fortepian (4 ręce)
(1)
Muzyka na fortepian, flet i klarnet
(1)
Muzyka na gitarę i akordeon
(1)
Muzyka na instrumenty dęte drewniane
(1)
Muzyka na instrumenty perkusyjne
(1)
Muzyka na klarnet i fagot
(1)
Muzyka na skrzypce (3)
(1)
Muzyka na skrzypce i wiolonczelę
(1)
Muzyka pedagogiczna
(1)
Partytura
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(4)
Edukacja i pedagogika
(3)
Historia
(1)
Psychologia
(1)
5 wyników Filtruj
Nuty
CD
W koszyku
Zawiera: Mój pierwszy minimal : na troje skrzypiec / Sławomir Zamuszko ; Baiwmy się w gamę : na fortepian na 4 ręce / Sławomir Zamuszko ; Andantino w deszczu : na fortepian, dwoje skrzypiec i dwie wiolonczele / Marek Czerniewicz ; Trzy utwory na dobranoc : na flet, skrzypce i wiolonczelę / Marek Czerniewicz ; Suita polska : na obój i fagot / Adam Diesner ; Zabawa zimowa : na flet i klarnet / Jakub Nikiel ; Taniec żywiołaka : na kwintet dęty / Jakub Nikiel ; Cymes : na kwintet dęty / Jakub Nikiel ; Foxtrot : na flet i klarnet / Beniamin Baczewski ; Maestoso mesto : na kwintet akordeonowy / Krzyszof Olczak ; Spacer po lesie : na klarnet i fagot / Dagmara Dopierała ; Walc : na kwartet smyczkowy / Dagmara Dopierała ; Trepak : na kwartet smyczkowy / Dagmara Dopierała ; Jesienne smutki : na obój i fagot / Radosław Łuczkowski ; Weseli pastuszkowie : na skrzypce i wiolonczelę / Radosław Łuczkowski ; Fanfara : na kwartet waltorniowy / Kamil Cieślik ; Trzy utwory (nie)poważne : na flet, klarnet i fortepian / Anna Rocławska-Musiałczyk ; Zdarzenie : na wibrafon i marimbę / Piotr Jędrzejczyk ; Gra : na gitarę i akordeon / Piotr Jędrzejczyk ; 4 obrazki dziecięce : na flet, obój, klarnet i fagot / Piotr Jędrzejczyk ; Bagatele : na dwoje skrzypiec / Tadeusz Dixa ; Trzy utwory : na fortepian na 4 ręce / Andrzej Dziadek.
"Młody kameralista" to zbiór utworów kameralnych, który powstał w wyniku zapotrzebowania środowiska muzycznego na współczesny repertuar kameralny, poziomem trudności dostosowany do umiejętności uczniów szkół muzycznych I i II stopnia. Do książki dołączona jest płyta CD zawierająca gotowe głosy do wydruku w formacie PDF. [www.alenuty.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Nuty 3567 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Księg 2535 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 357-388. Indeks.
CZĘŚĆ PIERWSZA - TEORETYCZNE UMOCOWANIE PROBLEMATYKI BADAWCZEJ: 1. Z PROBLEMATYKI TEORII MUZYCZNEJ EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ: 1.1. Kultura i kultura muzyczna, 1.2. Kultura i edukacja - relacje konieczne, możliwe i życzeniowe (w perspektywie wybranych ujęć pedagogicznych), 1.3. Enkulturacja muzyczna dziecka w wieku wczesnoszkolnym, 1.4. Wczesnoszkolna edukacja muzyczna jako obszar badań - perspektywa filozoficzna, 1.5. W poszukiwaniu koncepcji wczesnoszkolnej edukacji muzycznej ; 2. PSYCHOLOGICZNE PODSTAWY UCZENIA SIĘ MUZYKI PRZEZ UCZNIÓW KLAS MŁODSZYCH - WYBRANE APEKTY: 2.1. Rozwój psychofizyczny i rozwój muzyczny - ustalenia terminologiczne, 2.2. Czynniki warunkujące rozwój muzyczny dziecka, 2.3. Zmiany rozwojowe a wczesnoszkolna edukacja muzyczna, 2.4. Modele zmiany rozwojowej a koncepcje rozwoju muzycznego dziecka, 2.5. Rozwój muzyczny dziecka w młodszym wieku szkolnym ; 3. TEORIA KSZTAŁCENIA MUZYCZNEGO UCZNIÓW W MŁODSZYM WIEKU SZKOLNYM W KONTEKŚCIE ICH AKTYWNOŚCI: 3.1. Problemat aktywizacji procesu kształcenia w myśli pedagogicznej - ujęcie historyczne, 3.2. Edukacyjne konteksty aktywności muzycznej uczniów klas I-III, 3.3. Obecność nowych mediów w muzycznej edukacji wczesnoszkolnej, 3.4. Elementy diagnostyki edukacji muzycznej wspierające rozwój dziecka w wieku wczesnoszkolnym. CZĘŚĆ DRUGA - EMPIRYCZNA WERYFIKACJA AUTORSKIEJ KONCEPCJI WCZESNOSZKOLNEJ EDUKACJI MUZYCZNEJ: 4. W KRĘGU ROZWIĄZAŃ METODOLOGICZNYCH: 4.1. Założenia badawcze, 4.2. Cel, przedmiot, problematyka i pytania badawcze, 4.3. Sposoby gromadzenia materiału do badań, 4.4. Organizacja procesu badawczego, 4.5. Teren i warunki badań, próba badawcza ; 5. AKTYWNOŚĆ MUZYCZNA A ZMIANA ROZWOJOWA DZIECKA W WIEKU WCZESNOSZKOLNYM W BADANIACH WŁASNYCH: 5.1. Stymulacja aktywności muzycznej a zmiana rozwojowa w zakresie kompetencji słuchowych i muzycznych umiejętności percepcyjnych, 5.2. Stymulacja aktywności muzycznej a zmiana rozwojowa w zakresie kompetencji wokalnych, wybranych umiejętności wykonawczych i rozumienia pojęć muzycznych, 5.3. Umiejętność samooceny poziomu kompetencji muzycznych, 5.4. Elementy enkulturacji muzycznej w środowisku rodzinnym a próby określenia własnego stosunku do muzyki, 5.5. Kształcenie wczesnoszkolne z wyeksponowanym elementem aktywności muzycznej jako facylitator zmian w sferze społeczno-moralnej, 5.6. Rozwój wyobraźni i wrażliwości muzycznej w działaniach twórczych, 5.7. Aktywność muzyczna a myślenie twórcze i wrażliwość estetyczna w działaniach plastycznych ; 6. STUDIUM WYNIKÓW. PODSUMOWANIE.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3608 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 137-146. Indeks.
Autorka omawia wybrane koncepcje rozwoju muzycznego dziecka, mówi o istocie wczesnego wprowadzania muzyki w życie dziecka i o jej wartości, o wpływie muzyki na rozwój emocjonalny i intelektualny dziecka. Omawia również problem braku kompetencji muzycznych u nauczycieli, regionalizacji nauczania i wielu innych. Wartościową częścią pracy są przykłady programów edukacyjnych rozwijających umiejętności świadomego słuchania muzyki oraz autorska lista utworów współczesnych kompozytorów skierowana do młodych słuchaczy. [https://www.alenuty.pl/pl/p/Konsonanse-i-dysonanse-wczesnoszkolnej-edukacji-muzycznej-Elzbieta-Frolowicz/12281, dostęp 8.12.2021]
1. Konteksty aksjologiczne wczesnoszkolnej edukacji muzycznej, 2. Słuchanie muzyki we współczesnej edukacji muzycznej, 3. Kształcenie muzyczne a rozwój intelektualny dziecka, 4. Rozwój muzyczny dziecka - reperkusje pedagogiczne, 5. Strategie aktywizujące w muzycznej edukacji, 6. Nauczyciel klas I-III a standardy edukacji muzycznej, 7. Kultura muzyczna Kaszub w kontekście wybranych problemów edukacji międzykulturowej ; IMPLIKACJE PRAKTYCZNE: I. Przykłady pracy z utworami muzycznymi w edukacji wczesnoszkolnej, II. Utwory muzyki współczesnej na zajęciach w klasach I-III.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. WM-Ksieg 3509 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach [234]-242. Indeksy.
Streszczenie w języku angielskim.
Cz. 1. INTERTEKSTUALNOŚĆ A POSTMODERNIZM: 1. Od "klasycznych" do nowych ujęć intertekstualności, 2. Pierwsze próby uchwycenia poetyki współczesnych, jawnie intertekstualnych wypowiedzi artystycznych: 2.1. Charles Jencks o architekturze postmodernistycznej, 2.2. Michał Głowiński o literaturze Witolda Gombrowicza, 2.3. Linda Hutcheon o sztuce XX wieku, 3. Ryszarda Nycza poetyka intertekstualna nowoczesności i ponowoczesności ; Cz. 2. MUZYKA I POETYKA DEKLAROWANA PAWŁA SZYMAŃSKIEGO: 4. Muzyka oddziałująca na zmysły i intelekt, 5. Poetyka deklarowana: 5.1. O sztuce i muzyce współczesnej, 5.2. O własnej praktyce kompozytorskiej, 5.3. O słuchaczu ; Cz. 3. METODA INTERPRETACJI UTWORÓW PAWŁA SZYMAŃSKIEGO OPARTA NA TEORIACH MICHAELA RIFFATERRE'A I RYSZARDA NYCZA: 6. Wykładnik intertekstualności, 7. Interpretant, 8. Tekst właściwy nacechowany intertekstualną grą ; Cz. 4. INTERPRETACJE JAWNIE INTERTEKSTUALNYCH KOMPOZYCJI PAWŁA SZYMAŃSKIEGO: 9. "Dwie etiudy" na fortepian (1986), 10. "Through the Looking Glass... I" na orkiestrę kameralną (1987), 11. "A Kaleidoscope for M.C.E." na wiolonczelę (1989), 12. "Three Pieces" na trzy flety proste z akompaniamentem metronomu (1993), 13. "Through the Looking Glass... III" na klawesyn (1994), 14. "Compartment 2, Car 7" na wibrafon, skrzypce, altówkę i wiolonczelę (2003), 15. "Singletrack" na fortepian (2005) ; Cz. 5. MUZYKA PAWŁA SZYMAŃSKIEGO JAKO PRZYKŁAD POETYKI INTERTEKSTUALNEJ POSTMODERNIZMU.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wyp.Muz.Ksieg 3243 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej